BLOG
Téměř 95 % uchazečů, kteří nám na jaře 2022 poskytli zpětnou vazbu, považovalo ScioLink za velmi nebo spíše přehledný. Výsledek nám udělal velkou radost. Každý software však vyžaduje péči a neobejde se bez dlouhodobého rozvoje, který zohlední nastupující trendy nebo reálné zkušenosti uživatelů. Proto jsme se detailně podívali na podněty od zbylých 5 % a identifikovali slabá místa:
Jak studenti vnímají online přijímací zkoušky >>
Zjištění od studentů doplnila seznam úkolů, který jsme sestavili interně (např. rozšíření barevného spektra aplikace, jednodušší reporting výsledků fakultám, vylepšení kódu nebo celkové sjednocení vizuálu ScioLinku s ostatními službami Scio). Stanovili jsme priority a vytvořili zadání pro redesign ScioLinku.
„ScioLink 2.0“, jak mu po redesignu zjednodušeně říkáme, prověřila zkoušková sezóna 2023–2024 a výsledky předčily naše očekávání. Nejdůležitější poznatky?
Zatímco před redesignem jsme v jednom z termínů Národních srovnávacích zkoušek zablokovali 9,77 % zkoušek, po redesignu číslo kleslo na 4,67 %.
Vyhazov od online zkoušky: jak mu zabránit >>
Uživatelskou přívětivost aplikace (UX) jsme zlepšili hned v několika aspektech. Zapracovali jsme na tzv. vizuální hierarchii, aby uživatelé viděli jen ty prvky, které jsou pro ně v danou chvíli důležité. Týká se to jak přípravy na zkoušku, tak zkoušky samotné, např.:
ScioLink je také plně responzivní, což ocení uchazeči s menším monitorem nebo studenti se zrakovým znevýhodněním. Rozložení prvků na stránce či velikost písma se vždy přizpůsobí obrazovce, kterou uživatelé používají.
Než se studenti pustí do odpovídání na otázky, musí se identifikovat a vytvořit webkamerou snímek místnosti. Občas jsme se bohužel setkali s tím, že scan pokoje nebyl kompletní. Proto jsme proces rozfázovali a ke každému kroku přidali detailní instrukce, které mají studenti neustále na očích.
Aplikace uchazeče tímto nezbytným úvodem provádí a množství chyb při skenování se díky redesignu zásadně snížilo – za sezonu 2022–2023 jsme kvůli neúplnému scanu zablokovali 1,63 % zkoušek, loni to bylo už jen 0,55 %.
Pokud při zkoušce dojde k jakémukoliv problému, mohou uchazeči kontaktovat naši technickou podporu. Dříve k tomu měli dvě možnosti – telefonicky, nebo e-mailem. Nově jsme přímo do ScioLinku přidali formulář, přes který podnět předají rovnou do systému našich specialistů.
Součástí ScioLinku je od redesignu i upravená sekce FAQ, ve které uchazeči rychle vyhledají odpověď na svůj dotaz podle tematického klíče.
Jaké jsou trendy u high-stakes zkoušek v zahraničí >>
ScioLink prošel úpravami i v částech, které uchazeči nevidí. Nasadili jsme novější generaci AI modelů, která usnadní např. detekci podezřelých zvuků. Souběžně s redesignem jsme provedli tzv. refactoring aplikace (zaktualizovali a zefektivnili jsme kód) a doplnili jsme softwarovou dokumentaci, což usnadní budoucí rozvoj ScioLinku.
Podívali jsme se i na administraci zkoušek a zjednodušili jak nastavení testů, tak předávání předběžných výsledků fakultám (funkce, která se nevztahuje na Národní srovnávací zkoušky, ale na přijímačky na míru). Obecně je ScioLink lépe připraven na specifické požadavky fakult, ať už budou jakékoliv.
Otestovali jsme prostorovou představivost budoucích architektů >>
Ať už se připravujete na Národní srovnávací zkoušky, nebo vás čekají specifické přijímačky na dané fakulty, držíme vám palce. Pokud vás zajímají detaily, jak funguje online testování nebo jak se na něj připravit, projděte si články, ve kterých jdeme do hloubky: